ویژگی هایی که یک غرفه نمایشگاهی باید داشته باشد چیست؟

در بازار رقابیتی امروز حضور پررنگ در نمایشگاه ها و بازارهای بین المللی یکی از مهمترین دغدغه های مدیران موفق و یکی از راههای توسعه هر تجارت و خدماتی میباشد. در همین راستا غرفه سازی نمایشگاهی به عنوان یک ابزار تاثیر گذار بر جذب مخاطب در صنعت تبلیغات نمایشگاهی بسیار مورد توجه قرارگرفته است. در سال های اخیر ویژگی غرفه نمایشگاه به اندازه ای پیشرفت داشته است که به عنوان یک بخش مستقل در صنعت تبلیغات با مدیریت جامع در معرفی عرضه کالا و یا خدمات عمل میکند .

غرفه های نمایشگاهی اولین ویژگی ای است که در پاویون ها در نگاه مخاطب به چشم می آید و میتوان گفت که به عنوان یک کارت شناسایی برای صاحب غرفه میباشد.

ویژگی هایی یک غرفه نمایشگاهی

  • جذابیت بصری : ویژگی های جذاب بصری باعث جذب مخاطب و موثرشدن نمایش کالا و یا خدمات خواهد بود.
  • حفظ هویت خدمات یا کالا : طراحی و اجرای غرفه با هویت و نوع کالا و خدمات مشارکت کننده هماهنگ باشد .
  • جانمایی صحیح و مناسب : عملکردهای غرفه به درستی طراحی شود و در فضا و غالب های درست تعریف شوند.
  • خوانا و کامل بودن طراحی غرفه : طراحی برای تمامی بازدیدکنندگان از غرفه قابل درک و پذیرفتنی باشد.
  • طراحی مناسب و ویژه برای نمایش ویژگی های کالا و خدمات : ابعاد و تناسبات طراحی جهت نمایش کالا و یا خدمات به نحو مناسب صورت گیرد.

برنامه فیزیکی غرفه های نمایشگاهی :

غرفه های نمایشگاهی عموما دارای فضاهایی لازم و الاجرا میباشد که باید در طراحی غرفه به آن ها توجه دقیق داشت . البته طی مذاکره ای که با کارفرما در خصوص غرفه سازی و طراحی غرفه طی روند اجرای کار طراحی احتمالا به لزوم در نظر گرفتن بخش های دیگری در طراحی ممکن است برسید.

نمایشگاه صنایع غذایی

نکاتی در طراحی غرفه

  • اندازه مناسب غرفه نمایشگاهی .
  • انتخاب رنگ غرفه نمایشگاهی : برند و رنگ سازمانی آن مجموعه میتواند الهام بخش و جهت دهنده روند طراحی غرفه نمایشگاهی باشد. شناخت درست از رنگ ها و روانشناسی رنگ ها کمک زیادی در طراحی درست یک غرفه نمایشگاهی خواهد داشت .
  • انتخاب طرح مناسب جهت غرفه های نمایشگاهی .
  • طراح غرفه های نمایشگاهی باید ویژگی های زیر را داشته باشد :
  • دارای خلاقیت و ذوق هنری باشد.
  • طراح صحنه، دکوراتورها ، دیزاینر های داخلی ، معماران ، طراحان صنعتی ممکن است به طراحی یک غرفه نمایشگاهی بپردازد .
  • درک و ارتباط مؤثر با کارفرما جهت طراحی هدفمند و تأثیر گذار.
  • تجربه طراحی فضاها و غرفه های نمایشگاهی .
  • شناخت متریال ها و روش های جدید ایجاد غرفه .
  • استفاده از تجهیزات سمعی و بصری در غرفه : در غرفه سازی نمایشگاه استفاده از این نوع تجهیزات میتواند بخشی از امور کارشناسان را تعدیل دهد . بسیاری از ویژگی های محصول میتوانند از طریق ال سی دی های نمایشی سریعتر به مخاطب برسد. فیلم ها و انیمیشن های تبلیغاتی شرکت در رابطه با تاریخچه شرکت ، موفقیت ها و تکنولوژی های بکاررفته در تولید محصول میتوانند از این طریق به نمایش گذاشته شوند .
  • نورپردازی مناسب در طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی : نورپردازی یکی از مؤثرترین عوامل جذب بازدیدکننده از غرفه های نمایشگاهی است . در نورپردازی یک غرفه نمایشگاهی باید به نورپردازی کل سالن نمایشگاه توجه داشته باشیم و براساس نور سالن یک نورپردازی مناسب را در نظر بگیریم . نورپردازی در نمایش کالاها و محصولات کارفرما بیشترین عامل جذب کننده مخاطب هست .
  • طراحی گرافیکی مناسب غرفه های نمایشگاهی : علم گرافیک میتواند در طراحی غرفه های نمایشگاهی بسیار کمک کننده باشد. علائم و طرح های بصری میتوانند خیلی سریع اهداف شرکت ها را در نگاه اول به مخاطب برسانند.


اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

مقالات مربوط دیگر

بهترین های امسال

به وردپرس خوش آمدید. این اولین نوشتهٔ شماست. این را ویرایش یا حذف کنید، سپس نوشتن را شروع نمایید!